دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

سيستم اتوماسيون پاركينگ

اتوماسيون پاركينگ

۱۰۸ بازديد

در اين بخش ميخواهيم درباره اتوماسيون پاركينگ و تجهيزات مربوط به آن صحبت كنيم . امروزه تمامي روش هاي سنتي جاي خود را به سيستم ها و تجهيزات مكانيزه داده اند .

در گذشته بيشتر اين امور نظير مديريت پاركينگ ها و كليه امور مربوط به ورود و خروج توسط سيستم هاي سنتي مديريت مي شدند اما كم كم با گسترش فضاي پاركينگ و افزايش پول در گردش توسط پرسنل اكثر مديران به اين فكر افتادند كه روش هاي پرداخت و انجام كليه امور مربوط به پاركينگ را به شكل كاملا مكانيزه و مدرن پيش ببرند.

در نتيجه اتوماسيون پاركينگ و نصب تجهيزات مكانيزه براي كنترل تردد خودرو ها به صورت تمام مكانيزه به يك تخصص تبديل شد و شركت هايي كه در اين زمينه حرفي براي گفتن داشتند توانستند بازار اتوماسيون پاركينگ را بدست بگيرند.

اتوماسيون پاركينگ شامل تجهيزاتي است كه توسط تيم فني شركت طراح ، در ورودي ها و خروجي هاي پاركينگ نصب مي شوند. البته ورودي و خروجي تنها بخشي از سيستم اتوماسيون پاركينگ است ، و اين سيستم فول اتوماتيك موارد ديگري را نيز شامل ميشود كه در ادامه با آنها بيشتر آشنا خواهيم شد .

يكي از تجهيزات مهم و پر استفاده كه اين سيستم جديد را با روش هاي سنتي و قديمي متمايز مي سازد ، دستگاه پرداخت وجه خودكار است كه در فضاهايي نزديك ماشين نصب مي شود كه راننده بتواند قبل از خروج از پاركينگ هزينه پاركينگ را با استفاده از كارت شتاب پرداخت كند و ديگر نيازي نيست كه در خروجي معطل شود و زمان را از دست بدهد.

سيستم اتوماسيون پاركينگ در واقع توانسته است تمام امور را به شكل مكانيزه مديريت كرده و صرفه جويي بسيار قابل توجهي در زمان و هزينه ها ايجاد كند.

اتوماسيون پاركينگ امروزه از ملزومات اساسي هر پاركينگي به شمار مي آيد.

 

افزايش تعداد خودرو ها از ديگر عواملي است كه باعث شده است مديريت كردن آت مقداري با مشكل مواجه شود و گاها مديريت كامل و بي نقص اين تعداد خودرو امكان پذير نيست.

سيستم هاي هوشمند سازي پاركينگ ، مديريت خودرو ها و ورود و خروج ها را ساده تر كرده است . بنابراين بهتر است كه اگر پاركينگ داريد هرچه سريعتر به هوشمند سازي ان اقدام نماييد.

مديريت از راه دور از طريق بستر اينترنت از ديگر مزاياي اين سيتم است كه باعث شده است بسياري از مديران به اين سمت و سو پيش بروند و بنابراين اين نوع اتوماسيون بسيار مطرح شده است و مورد استقبال مديران قرار گرفته است.

و البته اين نكته نيز قابل ذكر است كه پاركينگ ها يكي از موارد بساير مهم در مبحث مديريت شهري است . اگر سيستم مكانيزه ي پاركينگ و در نهايت مديريت شهري منظم و رو به بهبودي داشته باشيم در نتيجه قطعا شهري بر روي روال و مرتب خواهيم داشت.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.